Z tvorby našich žiakov

Nápad

 

Mala som nápad,
nápad večný,
ktorý nie je
vôbec hriešny.
 

Nápadu sa nevzdám, verím si zas,
aj keď mi po chrbte prešiel mráz.

Tak spravím oslavu,
pozvem na ňu každého. Dokonca aj dospelých,
aj frajera mladého.

Bol proste taký
ani nie zvláštny,
že budú u nás
všetci šťastní.
 

Veselý je nápad,
ktorý sa mi nevidí.
Musí ho mať človek,
čo tomu nekrivdí.

Chcem na tej oslave,
nech sa všetci radujú,
a z toho, čo je na stole, z toho len nech hodujú.

V našom meste
je iba smútok.
Chcem aj veselie,
aj keď iba kúsok.
 

Skúšam to stále,
no nepočúva nik,
preto v mojej duši
 je stále krik.

Nastal večer,
prišli všetci.
A už nik nemá
smutné keci.

Že sa smútok zmení
na veľkú radosť,
veď máme stále
v sebe mladosť.
 

Nápadu sa nevzdám, nesmiem sa ho vzdať,
Aj keď sa mi nedá
kvôli nemu spať.

Konečne sa veselia
a žiadny kúsok.
Chcela som málo
a mám viac než kúsok.

Nik nechcel veriť
tomuto nápadu.
A to iba preto,
že majú zlú náladu.
 

Skúšam to ďalej,
na nápad myslím,
až kým sa vydýcha
v tom nápade kyslík.

Toto je radosť,
vidíte to sami.
Tak sa všetci radujte, radujte sa s nami.

Nápad sa mi rozbil
týmito slovami,
stratila som nádej
na veľké oslavy.

 

Tento nápad
 mi nedá pokoja,
 a preto stále,
stále som nesvoja.

 

 

 

K. Krokošová 5.A

 

Nápad, ktorý mi nedá spávať

        Raz sa mi  snívalo o škole. Otvoril som dvere. Vošiel som dnu. Bolo to pekné.
      Každý mal pri svojej lavici veľa vecí. Napríklad čerstvú zmrzlinu (všetci po tri kopčeky). Vybrali by sme si,  akú by sme chceli. Ja som si vybral moje obľúbené. Jahodovú, jablkovú a čokoládovú. Ďalej by sme mali namiesto známok cukríky. Keby som mal jednotku, dostal by som päť balíkov. Za dvojku štyri balíky, za trojku tri balíky, za štvorku dva balíky. A päťka len jeden balík. Každý žiak by mal pri pekne tvarovanej a vymaľovanej lavici vlastný kôš /na papieriky od cukríkov/ s farbou podľa výberu. Na všetkých laviciach by mali všetci vlastné počítače. Na matematike by sa počítalo na kalkulačkách. Všetko by sme mali rýchlo hotové. Dokonca by sme sa stihli ešte dvadsať minút hrať na počítačoch. Písali by sme na nich. Nemali by sme tašku ani učebnice, všetko by sme sa učili len cez počítače. Aj by sme na nich na výtvarnej výchove kreslili. Stále som sedel a pozeral som sa na triedu. Všimol som si, že tabuľa je dajaká čudná. Mala zvláštny tvar a boli v nej dvere. Pred lavicami boli dva televízory s DVD a videom. Závesy boli na diaľkové ovládanie. V triedach bolo aj viac priestoru, pretože bolo len šesť lavíc a dva rady. Každý mal vlastnú lavicu. Pomyslel som si, že by to bolo dobré.
       A v tom som sa prebudil. Bol to môj najlepší sen. Možno, že raz niekto založí takúto školu. Deti by radi chodili do školy. Možno, že ju raz založím ja.

 
Róbert Oravec, 5.A  

 

 Zem
 

Mŕtve stromy, zvery a rastliny,
a k tomu aj čierne pastviny.
Ovzdušie je znečistené,
no autá sú vyčistené.
 

Naša Zem už zaniká
a jej krása uniká.
Všetko sme jej ukradli
a aj na to zabudli.
 

Každý v sebe zlo len nosí,
príroda nás preto prosí,
Prosím, prosím, pomôžte, 
a aj sebe poslúžte.
 

Už nám bije posledná hodina,
zaniká celá naša rodina.
Prišiel zrazu veľký zázrak,
toto je môj veľký nápad.
 

Máme už len chvíľku času,
na tú našu zemskú krásu.
Stávky už sú zastavené,
 každý stavil na to hrozné.

Zveľaďuj, čisti a hlavne chráň,
všetkým možným katastrofám bráň.
Presne tak by to malo byť
a môžeme ďalej pekne žiť !

Stela Rafanidesová 5.A